[RASMI]-[SOLUTION] Poslaju Tracking Record Not Found


Timeline Cover
Timeline Cover
[SOLUTION] Poslaju Tracking Record Not Found
Poslaju Tracking Record Not Found
Cara semak pos laju tracking online dan sms. Pos tracking merupakan satu perkhidmatan yang telah disediakan oleh pihak Pos laju Malaysia kepada pengguna untuk track and trace status penghantaran barang mereka. Berita terbaru perkhidmatan tersebut boleh disemak secara online dan juga SMS.

Dengan adanya perkhidmatan pos tracking ini, kita boleh menyemak status barang-barang yang dihantar menggunakan pos laju seperti bila barang tersebut dihantar, dimanakah kedudukan lokasi barang tersebut pada masa ini dan lain-lain status yang kita inginkan.

BAGAIMANA CARA SEMAK POS LAJU TRACKING

Semak secara onlineTerdapat dua cara yang boleh digunakan untuk menjejak status penghataran barang.
  1. Semak secara SMS
Caranya cukup mudah sekali. Apa yang perlu anda ketahui ialah consignment number. Consignment number merupakan kod yang digunakan untuk menjejak(tracking) status barang yang dihantar dan ianya berbentuk 13 digit gabungan nombor dan huruf. Nombor ini terdapat dalam nota kiriman domestik pos laju ataupun biasa kita panggil sebagai resit pos laju.

SEMAK POS LAJU TRACKING SECARA ONLINE

  1. Klik url http://www.poslaju.com.my/track-trace/.
  2. masukkan tracking number ataupun consignment number didalam ruangan yang disediakan sebagaimana di bawah. Rapatkan nombor.
  3. tracking number
  4. Selepas masukkan nombor, sila tekan “TRACK”.
  5. keputusan status penghantaran akan dipaparkan sebagaimana gambar di bawah.
  6. track and trace
  7. Jadi anda boleh tahu dimanakah barang yang anda pos ataupun akan diterima berada.

SEMAKAN POS TRACKING MELALUI SMS

Sekiaranya anda tidak ingin menyemak pos laju tracking secara online, anda boleh juga menggunakan perkhidmatan SMS yang disediakan oleh pihak Pos Laju Malaysia. Setiap SMS akan dicaj sebanyak RM0.50. Khas untuk pengguna MAXIS, DIGI dan CELCOM sahaja. Langkahnya adalah sebagaimana berikut:
  1. Taipkan PL <jarak>TRACKING NUMBER
  2. Contohnya : PL EF769296896MY
  3. Hantarkan SMS ke : 33333

KEY:

tracking number record not foundposlaju tracking not updatedposlaju system downposlaju tracking no recordposlaju tracking number checkingposlaju tracking number exampletracking.number poslajuposlaju hotline

[SOLUTION] Poslaju Tracking Record Not Found Rating: 4.5 Diposkan Oleh: layanstreaming.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

Pos Laju Tracking berkata...

You might well know that Poslaju Tracking is one the best way to track and trace your parcels. You must not find it harder to get the tracking record.

Catat Ulasan