[RASMI]-Filem Badang The Movie (2018) Full Movie


Timeline Cover
Timeline Cover
Filem Badang The Movie (2018) Full Movie

Tonton Online Dan Download Filem Badang The Movie (2018) Full Movie Penuh. Sinopsis Filem Badang 2018. Badang The Movie (2018) Official Trailer.

Poster Filem Badang 2018. Tonton Online Dan Download Filem Badang The Movie (2018) Full Movie Penuh.

Sinopsis Filem Badang 2018

Bad kehilangan ibunya, Mak Siah, yang terbunuh dalam satu kekecohan selepas gagal menyediakan wang perlindungan kepada Geng Taiko. Sebelum kematian ibunya, Mak Siah sempat bercerita mengenai kisah silam Bad bahawa beliau adalah seorang anak istimewa, hadiah kepada Mak Siah dan Pak Tam yang tidak mempunyai zuriat, dan bakal menjadi menjadi seorang yang berkuasa satu hari nanti. Mak Siah juga berpesan, menjelang usia Bad mencecah 25 tahun, Bad bakal memperoleh sedikit demi sedikit kuasa luar biasa yang menjadikan beliau berbeza daripada manusia biasa.

Filem Badang The Movie (2018) Full Movie
Pada usia Bad menyambut hari lahirnya yang ke 25 tahun, beliau menyedari kuasa-kuasa luar biasa mula berkembang di dalam dirinya apabila beliau memegang pohon buluh, Bad mempunyai kuasa ghaib, kelajuan dan kekuatan luar biasa. Sarip, teman baik Bad, melatih dan membantu Bad dalam mencapai kuasa luar biasa yang maksimum dalam dirinya. Bad mula menggunakan nama ‘Badang’ sebagai ego alter beliau. Dengan bantuan Sarip, ‘Badang’ mula muncul sebagai adiwira membantu golongan yang memerlukan termasuk mencari Geng Taiko yang menyebabkan kematian Mak Siah.

Badang’ mulai  jatuh cinta dengan Tisha, adik tiri kepada Abang Taiko yang juga ketua kepada Geng Taiko. Akhirnya timbul dilema dalam diri ‘Badang’, sama ada beliau memilih cinta atau menuntut bela di atas kematian ibunya.

Bahasa: Melayu
Sarikata: Melayu
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 15 Februari 2018
Genre: Komedi / Fantasi
Durasi: 1 Jam 45 Minit
Pengedar: Empire Film Solution
Pelakon: Datuk Aliff Syukri, Fasha Sandha, Azhari Mohd Zain, Aminah Rhapor, Fauzi Nawawi, Fareez Fauzi
Pengarah: Prof Madya A. Razak Mohaideen
Format: 2D

Badang The Movie (2018) Official Trailer


Filem Badang The Movie (2018) Full Movie Rating: 4.5 Diposkan Oleh: layanstreaming.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan