[RASMI]-Drama Adaptasi Korea: Monalisa


Timeline Cover
Timeline Cover
Drama Adaptasi Korea: Monalisa





Salam drama,
Nantikan drama telenovela yang diadaptasi daripada drama korea Two Women's Room. Khabarnya, Zara Zya dan Nazim Othman bakal menerajui drama ini.
Tayangan: Astro
Jumlah episode: 80
Woman have everything vs woman have nothing


Sinopsis:
Melisa adalah pewaris sebuah hotel yang dikenali sebagai Monalisa. Dia bertemu Ramona dan mengajak dia tinggal bersamanya. Ibu Melisa menyatakan kerisauan yang suatu hari Ramona tersebut akan mengambil alih rumah mereka.Melisa menyatakan ibunya hanya salah faham. Ramona tersebut cemburu akan kemewahan yang dimiliki Melisa lalu berazam akan mengambil segalanya milik Melisa termasuklah teman lelakinya Johan.

Dia mula bekerja di hotel. Melisa terasa dikhianati apabila melihatkan Johan bersama kawan baiknya itu.Selepas mengetahui perangai sebenar gadis tersebut, Melisa mula memusuhi rakan baiknya. Gadis itu berjaya menyakinkan  pengarah2 hotel untuk memecat Melisa daripada jawatannya.  Gadis tersebut juga telah menyebabkan ibu Melisa tersebut hampir lumpuh disebabkan kebakaran. Kejadian tersebut menyebabkan keluarga Melisa jatuh miskin. Ayahnya digugurkan dari tuduhan rasuah disebabkan keadaan kesihatannya yang merosot.  Melisa bertuah mendapat pertolongan dari kawan baiknya, dan mendapat pekerjaan di sebuah restoran. Gadis yang dulunya miskin kini menjadi kaya dan memegang jawatan di Hotel Mona lisa. Dia berkahwin dengan teman lelaki Melisa dan tinggal di rumah wanita yang dibina semula. Wanita tersebut mahu membalas dendam dan mengambil semula haknya dan harta miliknya.

Gadis tersebut menghadapi masalah dengan ibu mertuanya, Mereka tidak bersependapat. Gadis tersebut sengaja menipu tentang kehamilan dan membuatkan ibu mertuanya tidak mempercayai. Suaminya cuba menghentikan gadis itu dari apa yang dilakukan namun tidak didengari. Kini pihak bank mula mencari. Gadis tersebut cuba mendapatkan pertolongan daripada peguamnya,namun peguamnya pula tikam belakang. Melisa kini menyaman gadis ke mahkamah. Dia mengaku kesalahan. Berita menyedihkan pula, si gadis menghidap penyakit membawa maut. Melisa bersimpati dan melawatnya di penjara. Gadis cuba memohon maaf atas kesalahannya. Dia kini terlantar di hospital tak bermaya.

Para pelakon:



  • Nazim Othman- Johan
Pengurus Hotel Mona Lisa.Selepas mengejar cita-citanya dia kini menjadi pengkhianat. Apabila perkahwinan menjelang tiba, keadaan berubah. Melisa tidak mampu lagi menjadi tulang belakang kejayaannya.



  • Zara zya- Melisa
Pewaris hotel. Bercinta dengan rakan sekerja di hotel dan mereka bertunang. 

Segalanya berubah apabila dia membantu rakannya. Dari pewaris kini dia menjadi pembantu. Kini dia menuntut balas atas perbuatan rakannya baiknya Ramona.

  •  Mona Allen- Ramona
  • Seorang pekerja hotel professional.Namun segalanya berubah bila permohonannya bekerja di Hotel Mona Lisa ditolak. Segala milik Melisa dicemburui,hinggalah dia mendapat peluang keemasan... dan merampas segalanya milik Melisa






  • Hafreez Adam- Adam Hakim
Chef Restoran Mona Lisa.Kawan baik Melisa.










adik beradik Melisa dan Melina



Drama Adaptasi Korea: Monalisa Rating: 4.5 Diposkan Oleh: layanstreaming.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan